Tuesday, October 14, 2008

program penjagaan mata untuk pelajar-pelajar Sekolah Tamil

England Optical Group (M) Sdn Bhd akan mengadakan satu program penjagaan mata untuk pelajar-pelajar Sekolah Tamil di seluruh Malaysia dengan kerjasama Pergerakan Pemuda MIC Kebangsaan. England Optical Group (M) Sdn Bhd ingin menawarkan pakej RM50 bagi prekripsi rabun dekat dan rabun jauh dengan cermin mata biasa termasuk bingkai cermin mata. Harga pasaran bagi pakej ini ialah RM250. Pemuda MIC akan membayar bayaran untuk cermin mata jika murid berkenaan datang daripada keluarga yang miskin.

Selain dari itu, England Optical Group (M) Sdn Bhd akan mengadakan pemeriksaan mata secara berkomputer yang percuma, pencucian mata secara ultra sonic dan pembetulan bingkai cermin mata kepada pelajar-pelajar sekolah Tamil. Program ini akan diadakan untuk 1 tahun di seluruh negara.

Berikutan program ini, satu program perjanjian memorandum persefahaman ditandatangani oleh Dato’ Dr Chin See Keat dan Y.Berusaha En. T.Mohan di Dewan Nethaji Menara Manickavasagam dan disaksikan oleh Yang Berbahagia Dato Seri S.Samy Vellu, Presiden MIC Kebangsaan.

Program ini dihadiri oleh lebih 200 pelajar sekolah Tamil dari kebanyakan sekolah disekitar Wilayah Persekutuan dan Selangor.

No comments: